2016-12-05 Aktualności

Orkla Health Sp. z o.o. – polski oddział koncernu Orkla zaangażowany jest równocześnie w dwa procesy zmian. Pierwszy z nich, w wymiarze  globalnym, dotyczy akwizycji firmy Cederroth. Drugi ma podłoże lokalne i jest związany z zakupem marki Colon. Cederroth na polskim rynku obecny był od 2000 r., a jego najbardziej znanymi markami są Soraya i Dermika, a także Salvequick, Jordan i Bio-Oil. Współpraca między firmami zaczęła się na początku 2016 r. Stanowiło to konsekwencję globalnego zakupu spółki Cederroth przez koncern Orkla w styczniu 2015 r.  W Polsce na początku firmy wymieniły się dystrybucją. Orkla przejęła dystrybucję plastrów Salvequick w kanale farmaceutycznym, Cederroth zaś zajął się dystrybucją części suplementów Orkli w kanale nowoczesnym (np. drogerie Rossmann).

"Kolejnym etapem działań, który trwa od września tego roku, jest pełne połączenie naszych spółek. Proces ten  zakończy się w styczniu 2017 r. Wtedy będziemy już działali jako jedna firma, pod nazwą Orkla Care. Nadal będziemy zarejestrowani w Radzyminie, gdzie mamy fabrykę" – wyjaśnia Grzegorz Kowalski, dyrektor zarządzający Orkla Health i Cederroth Polska.

Połączenie firm spowoduje zintegrowanie działań, co pozwoli na efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów. Zaoszczędzone w ten sposób  środki zostaną wykorzystane do silniejszego wsparcia polskich marek w portfolio Orkla Care, takich jak Soraya czy Dermika. To specyfika koncernu Orkla, który na wszystkich rynkach, gdzie działa, jest mocno zaangażowany w rozwój lokalnych linii produktowych.

W wyniku połączenia zintegrowane zostaną także zespoły pracownicze obydwu spółek. Łączna liczba zatrudnionych wyniesie wtedy blisko 300 osób, co sprawi, że Orkla Care znajdzie się w gronie dużych pracodawców.

Przejęcie marki Colon to z kolei pierwsza, tak duża akwizycja dokonana przez farmaceutyczną część Orkli na polskim rynku. Przejęcie to wzmacnia pozycję rynkową Orkli w szybko rozwijającej się kategorii produktów regulujących pracę układu trawiennego. Orkla stała się właścicielem marki Colon, natomiast jej producentem oraz jednym z dystrybutorów w dalszym ciągu pozostaje AZ Medica.

Dzięki tym zmianom od 2017 roku Orkla Care staje się dużym graczem na rynku kosmetyczno-suplementowym, którego obroty zbliżają się do liderów tej branży, osiągając łącznie przychody na poziomie 250 mln zł. Firma dysponuje własną produkcją, działem Badań i Rozwoju w Radzyminie oraz dużym i doświadczonym działem sprzedaży. To daje mocne podstawy do dalszego intensywnego rozwoju.

"Po połączeniu w 2017 r. Orkla Care bardzo mocno skupi się na rozwoju sprzedaży swoich produktów na polskim rynku oraz na ich eksporcie. Głównie chodzi o lokalne marki, czyli Colon oraz Sorayę i Dermikę, ponieważ marki globalne takie jak Möller’s czy Bodymax mają już ugruntowaną i silną pozycję. Zamierzamy wesprzeć lokalne linie produktów i wyjść z nimi dalej. Z marką Colon chcemy wejść do państw nadbałtyckich, a z marką Soraya do Rosji, Gruzji, Kazachstanu czy na Ukrainę – mówi Grzegorz Kowalski.

Copyright © Medyk sp. z o.o