2016-09-06 Aktualności

Celem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej jest wzrost świadomości społecznej na temat wartości zdrowia i jego profilaktyki, a także zwrócenie uwagi na rolę interakcji międzypokoleniowej w budowaniu i utrwalaniu zdrowego stylu życia. Pierwsza odsłona kampanii realizowana jest w ramach XIV edycji akcji "Servier dla Serca".

Według danych GUS-u każdego roku z przyczyn kardiologicznych umiera ok. 175 tys. osób, co stanowi blisko 46% wszystkich zgonów. Wśród osób po 65. r.ż. choroby układu sercowo-naczyniowego stanowią ponad 53% wszystkich zgonów.
Eksperci PTK apelują o włączenie w powszechną edukację nauki o zdrowiu i jego profilaktyce. Ważnym elementem kampanii jest Apel Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, który sygnują: prof. dr hab. med. Piotr Hoffman (Prezes PTK), prof. dr hab. med. Wojciech Drygas (Przewodniczący Sekcji Prewencji i Epidemiologii PTK), prof. dr hab. med. Piotr Jankowski (Przewodniczący Komisji Promocji Zdrowia PTK) oraz dr hab. med. Tomasz Zdrojewski (Przewodniczący Komitetu Zdrowia Publicznego PAN).

Copyright © Medyk sp. z o.o